heartmathanders.blogg.se

Hej! Mina erfarenheter av HeartMath koncept!

Vilken tanke känns bättre?

Publicerad 2012-08-21 11:37:00 i Allmänt,

För mig återkommer ofta obehagliga tankar kring tid och pengar.
Du vet säkert precis hur du ska tänka och känna för att må bra. Fast min upplevelse är att det är en hel annan sak att göra det när vardagen trycker på!! så min påminnelse idag: När jag tänker en tanke som direkt känns obehaglig på något sätt, provar ja byta tanke till en tanke som ligger mer i linje med vad jag kan påverka. Typ: Obehaglig tanke - jag hinner ej med det jag vill idag! Ny tanke: Om jag provar säga nej till vissa saker jag ej vill och planera mina uppgifter på ett annat sätt idag så borde det ge mer tid över...Den tanken känns direkt bättre:) Livet känns direkt spännande igen...Jag vet ju också att varje gång jag skiftar känsla till en mer behaglig känsla så bygger jag upp kroppen med nya hormoner som stärker sömn, återhämtning, imunförsvar mm...
Mitt dagstips: Ändra det tankar behöver ändra nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anders Nilsson

Jag heter Anders Nilsson, 47 år och arbetar som ansvarig för HeartMath i Skandinavien. Hur hjärtat, hjärnan och vårt HRV påverkas av våra emotioner är riktigt spännande. Följ gärna med mig genom mina funderingar och upptäckter av HeartMath koncept och forskning.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela