heartmathanders.blogg.se

Hej! Mina erfarenheter av HeartMath koncept!

Mitt hjärta:)

Publicerad 2012-11-28 22:12:00 i Allmänt,

Det första organ i min kropp är mitt hjärta. Ingen vet hur hjärtat kommer till mig som foster...det är bara är där helt plötsligt.. mitt hjärtat slår idag ca 70 slag per minut, 4200 slag per timme, över 100 000 slag per dygn, över 3 miljoner ggr per månad osv. Varje hjärtslag är kopplat till mina känslor och ger ett fint budskap från hjärtat upp genom mitt autonoma system till min hjärna och ut i hela min kropp som respondar direkt. Varje hjärtslag skickar också ut en elektromagnetisk signal ut från min kropp till andra människor och djur runt mig som direkt respondar tillbaks på min egen signal beroende på vad jag känner i mig. Varje känsla har ett budskap med omtanke om just mig. Att jag ska lära mig att tala från hjärtat, sjunga från hjärtat, lyssna till hjärtat, känna kärlek från hjärtat som ger mening till det liv och den unika människa som jag föds till att vara. En annars kanske lätt logisk, strukturerad, inrutad och planerad vardag blir till glädje och lycka för att bara vara här och nu, just nu. Ett möte, en fika, ett skratt, en blick gör bara skillnad när jag lyssnar på mina egna signaler innefrån mig själv...på alla mina egna budskap och på mitt eget fantastiska hjärta som slår och slår...det sista som händer i min fyskiska kropp är att hjärtat någon dag slutar slå...Gäller att lyssna på så många slag som möjligt idag och imorn och alltid tänker jag medans det slår....
. Vi vet så mycket och så lite....livet är spännande:)
/Anders 

Kommentarer

Postat av: Marlies Duran

Publicerad 2012-12-07 09:45:46

So sweet and true, tack Anders! Vilken fin julbudskap ....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anders Nilsson

Jag heter Anders Nilsson, 47 år och arbetar som ansvarig för HeartMath i Skandinavien. Hur hjärtat, hjärnan och vårt HRV påverkas av våra emotioner är riktigt spännande. Följ gärna med mig genom mina funderingar och upptäckter av HeartMath koncept och forskning.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela