heartmathanders.blogg.se

Hej! Mina erfarenheter av HeartMath koncept!

Hjärtlig livstil:)

Publicerad 2012-11-02 12:16:00 i Allmänt,

Så fort jag är i kontakt med mig själv, det jag känner, hör, luktar, smakar och ser så är jag helt i nuet och då också kontakt med mitt hjärta. Hjärtats tal, sång eller budskap är med harmoni, kärlek, förståelse, uppskattning för vardagens alla intryck av möten och händelser. Att leva med fokus utifrån detta ödmjuka och harmoniska utgångsläge sätter plötsligt färg på min dag och gör allt levande och nyfiket spännande igen:) Oavsätt hur min dag ser ut och många utmaningar och problem jag står inför så strävar jag idag att utgå från mig själv och mitt hjärtas röst...Så dagens träning. Andas på ett lätt och mjukt sätt lite lugnare och djupare under dagen och lyssna på mina sinnen..börja med smak, lukt, känsla, synen och tillsist mitt hjärtas röst. Jag vet att ju mer jag återkommer till min hjärtliga livstil så går det lättare och lättare för varje gång och jag får tydligare för var dag hur jag vill leva mitt liv. Livet är nyfiket spännande:)/Anders

Kommentarer

Postat av: Marie Slotte

Publicerad 2012-11-03 08:58:23

Fina ord! Tack!:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anders Nilsson

Jag heter Anders Nilsson, 47 år och arbetar som ansvarig för HeartMath i Skandinavien. Hur hjärtat, hjärnan och vårt HRV påverkas av våra emotioner är riktigt spännande. Följ gärna med mig genom mina funderingar och upptäckter av HeartMath koncept och forskning.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela