heartmathanders.blogg.se

Hej! Mina erfarenheter av HeartMath koncept!

Vad missar jag i min oro?

Publicerad 2012-09-01 11:59:00 i Allmänt,

Som jag förstår så finns det bara ett sätt att njuta och det sker ju här och nu! Just nu! Att vara i (som det så poplulärt heter) i "nuet"! Så fort jag börjar oroa mig för det som har varit eller något som ska komma framåt eller som jag tror kan komma hända så missar jag nuet! Jag menar hur mycket hjälper det igentligen att jag oroar mig just nu? Det jag märker är att jag absolut missar möjligheten att faktiskt vara här och nu med tex mina barn, eller mitt spännande jobb, eller njuta av solen, eller uppleva hur maten smakar osv... När jag ställer mig själv frågan; Vad missar jag nu? ..De gånger när jag väljer att oroa mig för något. Istället för att vara här och nu med det jag gillar...För mig blir frågan en riktig väckarklocka och tar mig direkt tillbaks till nuet och glädjen i det som är:)
Så dagens funderare: Vad missar jag nu? Ställ frågan så fort när jag väljer att oro mig för något...
Hi, hi livet är spännande:)/Anders

Kommentarer

Postat av: Karin Karlsson

Publicerad 2012-09-02 09:33:35

Den är mycket tänkvärd,så sant så sant.Jag försöker verkligen komma ihåg så ofta som möjligt.Försökte svara an på din fråga förut men bilden på skärmen blev bara utdragen,gick helt enkelt inte.Marlis och jag ska göra något tillsammans på vår inspirationsmässa på FFF på kulturhuset i Järna den 29 september.Ska bli jättekul och spännande.Berättar ofta om HeartMath och vad det kan ge .Fullt ös ska det vara lite senare i höst.En annan sak,jag och datorn har ibland svårt att sammarbeta,min energi ger problem för datorn,eller vad det nu är?

Svar: ok kul det händer saker, kom ihåg du har massor att dela med dig till andra från dig själv:)
Anders Nilsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anders Nilsson

Jag heter Anders Nilsson, 47 år och arbetar som ansvarig för HeartMath i Skandinavien. Hur hjärtat, hjärnan och vårt HRV påverkas av våra emotioner är riktigt spännande. Följ gärna med mig genom mina funderingar och upptäckter av HeartMath koncept och forskning.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela