heartmathanders.blogg.se

Hej! Mina erfarenheter av HeartMath koncept!

Våga vara glad:)

Publicerad 2012-09-19 10:13:00 i Allmänt,

Enligt min uppfattning så är stor del av vårt samhälle (där många mår dåligt) styrt av nyheter av skandal och misslyckanden världen över. Lätt att mina egna tankar blir missmodiga. Att få se/höra andra må dåligt kan minska min egen upplevda missmod. I Sverige dessutom där struktur om den perfekta människan lätt kan forma oss så kan jag uppleva det behövs mod för att se och berätta om möjligheter och visa glädje på många arbetsplatser och hem där missmodet uppstått. Att vara och visa lite mer av min glädje, kärlek, motivation till mig själv och andra är också att gå utanför trygghetszonen. Dagens övning: Våga visa lite mer av min glädje, kärlek till min omgivning och innåt mot mig själv idag och se vad som händer:) Varje gång jag tränar på detta så lär jag kroppen vara glad..Livet är spännande:)/Anders

Kommentarer

Postat av: Marlies

Publicerad 2012-09-19 13:11:17

hej Anders,
Jag uppskattar mycket alla dina fina blogg inlagg. Du har verkligen hittat rätt och hjälper till att skifta gång på gång till en positiv tillstånd.
Med tacksamhet,
Marlies

Svar: Hej MarliesTack för din fina feedback...kul att höra av dig:)
Anders Nilsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anders Nilsson

Jag heter Anders Nilsson, 47 år och arbetar som ansvarig för HeartMath i Skandinavien. Hur hjärtat, hjärnan och vårt HRV påverkas av våra emotioner är riktigt spännande. Följ gärna med mig genom mina funderingar och upptäckter av HeartMath koncept och forskning.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela