heartmathanders.blogg.se

Hej! Mina erfarenheter av HeartMath koncept!

Vinn dagens tanketennis!

Publicerad 2012-09-21 09:26:46 i Allmänt,

Jag upplever när jag vill bryta ett mönster och göra på ett nytt sätt, skapa nya resultat att det liksom pågår en tennismatch av tanker inom mig hela tiden. Gamla vana tankar kommer och de nya tankar jag vill ha kommer fram. Beroende på vad jag tänker så skiftar mina känslor hela tiden. När jag fokuserar på resultat jag ej är nöjd så kommer mina gamla invanda tankar in och det blir lätt obehagliga känslor som rädsla och ångest! När jag fokuserar på vilka resultat jag vill ha nya tankar och vad jag kan påverka och göra för att nå dem så blir det direkt behagliga känslor som lycka, glädje, inspiration:) Jag ser helt klart att när jag tänker mer av de nya tankarna som jag kan påverka mitt agerande så får jag bättre resultat direkt och det känns så bra:) Det jobbiga är att så fort jag skiftar tillbaks mitt fokus till mina gamla tankar kring resultat jag ej gillar så skapar det obehag igen och så blir mina resultat sämre. Det känns då som jag stampar på ett och samma ställe om och om igen och får samma resultat. Dessa känlsor liksom attraherar dåliga resultat.. Utifrån det här blir mina dagar lätt som en tennismatch av snabba dueller av tankar hela tiden. Vissa bollar förlorar jag (får dålig energi) och vissa bollar vinner jag (får bra energ:)) . Jag tror det behövs att jag bestämmer mig för att vinna matchen...skifta tillbaks till de nya tankarna så ofta tills det sitter som nya normaltankar. Jag tror också att det kan ta olika lång tid att vinna matchen beroende på hur hårt de gamla tankarna sitter. Fast ju mer jag bestämmer mig att lyckas ju fortare kommer jag vinna matchen och komma till mitt nya resultat:) Så dagens utmaning: Vinn dagens tanketennis match och skapa nya tankar som tar mig ett steg närmare dit jag VILL:) Livet är spännande:)
/Anders

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anders Nilsson

Jag heter Anders Nilsson, 47 år och arbetar som ansvarig för HeartMath i Skandinavien. Hur hjärtat, hjärnan och vårt HRV påverkas av våra emotioner är riktigt spännande. Följ gärna med mig genom mina funderingar och upptäckter av HeartMath koncept och forskning.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela