heartmathanders.blogg.se

Hej! Mina erfarenheter av HeartMath koncept!

Mitt inre tempo spelar stor roll:)

Publicerad 2013-01-25 10:00:00 i Allmänt,

Jag behöver oftast ett lugnare inre tempo i mig än allt det som snurrar runt mig för att må bra. Jag menar att när jag känner mig lugn, harmonisk, liksom närvarande i hur jag går, andas och rör mig då spelar det inte så stor roll hur snabbt det än svänger runt mig. Jag är i total balans, ser helheten och är mycket öppen för utveckling och nya tankar. Det som händer gör mig då ofta glad, lätt till skratt och energifull.
För att snabbt komma till detta tillstånd gör jag dessa 3 steg:
1. Jag fokuserar på mig själv runt mitt hjärta!
2. Jag andas lugnare och lättare 4-5 sek in och 4-5 sek ut med munnen stängd andas jag genom näsan.
3. När jag känner mig mer i mitt lugn igen så glider jag in i en känsla av att jag uppskattar något som finns runt mig just då...solen, någon person, djur, natur, mig själv, barn mm. Jag bara låter andningen fortsätta lugnt och lätt medans jag uppskattar.
Hela övning tar från 30 sekunder-några minuter och gör enormt stor skilnad för mig i min vardag. Prova gärna nu...
Livet är spännande:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anders Nilsson

Jag heter Anders Nilsson, 47 år och arbetar som ansvarig för HeartMath i Skandinavien. Hur hjärtat, hjärnan och vårt HRV påverkas av våra emotioner är riktigt spännande. Följ gärna med mig genom mina funderingar och upptäckter av HeartMath koncept och forskning.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela